Retsamt fiske!

Blev en tur till Fyrväpplingen utanför Uppsala idag, ett ställe där de har inplanterad regnbågslax.
Det är ett rätt trevligt ställe där man ofta brukar fånga en och annan regnbåde.

image10

Fick mitt 1a napp efter ca 1 timme, rodde med fluga och plötsligt såg jag hur det högg tag i spöt. När motrycket levererades var det dock tomt i andra änden. Fortsatte ro ett tag och stannade en stund senare för att kasta lite med spinnare.  Såg då till min förvåningen att fisken lyckats slita av den nedre delen av tafsen i hugget, flugan var borta.  Snopet. 
Kastade några kast och ja, där satt den, i ca 4 sekunder, sen slapp den lös den med. Denna procedur med både sönderslitna linor och tappade hugg fortsatte sedan resten av dagen tills jag gav upp vid 13:30.   Totalt ca 7 missade fiskar. Har aldrig någonsin tidigare varit med om något liknande, fruktansvärt retsamt. 

Total fångst: 0

/Sånglöf

Kommentarer
Postat av: Pierre

Tråkigt.
Nya insatser ger nya vinster.

2008-05-29 @ 21:48:58
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Synd att du missade dom, var det gammalt tafsmatrial
du hade? Sådär brukar det vara för mig första turerna på våren med flugspöt om jag inte hunnit köpa nytt tafsmaterial. Tafsmatrial=Färskvara
Bättre lycka nästa gång!
/Micke.S

2008-06-02 @ 09:29:03
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Anonym

"Tafsmatrial=Färskvara"

Kan ha varit det.
Eller snarare skarvlinan för tafsen.
Skarvade med en 0,14 nylon som var ett par år gammal. Såg iofs fräsch ut, men kanske inte borde ha använts!

2008-06-03 @ 16:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0