Flugornas Herre!

Började med flugbindning i mars. Har börjat växa till en kul hobby faktiskt. Enda problemet är att man får grym fiskeabstinens av det, o här i Uppsala finns inte mycket till öring och röding att fiska. Ska eventuellt, EVENTUELLT, upp till Vilhelminatrakterna och flugfiska några dagar i sommar, men som sagt, inget är spikat.

image8

Hur som helst så är det så att jag håller på att binda flugor åt min far, han fyller år den sista maj, och jag tänkte överraska honom med ett gäng flugor bundna av mig.  Han är en sån där som har allt, så vad kan passa bättre än lite hantverk av hans son? :-)  Var för övrigt av honom som jag fick startkittet för flugbindning. Här på bilden nedan ser ni det han ska få, minus några flugor som inte är klara ännu.

image9

Är hyffsat nöjd med reultatet, även fast många av flugorna är långt ifrån perfekt bundna. Tycker man lär sig hyffsat fort och får hyffsat resultat relativt lätt, det känns kul. 
Är som vanligt fiskesugen, men pengarna är slut, så det blir ingen tur idag. Efter löning tänkte jag nog prova på lite regnbågsfiske, så jag kan testa mina nya flugor!

/Sånglöf 

Kommentarer
Postat av: Jari

De såg inte så pjokiga ut;) övning ger färdighet, säg det ju.

2008-07-10 @ 08:16:03
URL: http://fiskefeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0