Tyttbo forsfiske

Tog en sväng till Tyttbo igår.  Jag och Jonas åkte dit för att värma upp lite inför vår fiskeresa till Vilhelminafjällen om en vecka. Flugfiskar gör varken han eller jag speciellt frekvent, så att träna lite skadar inte.
Tyttbo är känt för att ha ett utav sveriges sydligaste harrvatten, och det planteras även in en del öring.



Vi började fiska strax efter nio på morgonen. I fint soligt väder med mkt mygg. Vi provade allt från våtflugor till torrflugor, men det gav ingenting. Såg ett par fiskar som var uppe och hoppade i ytan, men de brydde sig inte om våra flugor. De enda som var intresserade av dem var som vanligt mört och löja.



Efter att vi fiskat av 2 av 3 forsar bestämde jag mig för att ge upp flugfisket och försöka fånga en abborre på spinn istället.
Tog fram en grön jigg med orange huvud och krokade efter ett par kast en liten rackare, strax under 2hg skulle jag gissa.
Fick sedan ett par till i samma storlek, alla fick lyckliga simma tillbaks.



En trevlig liten tur, en uppladdning inför vad som komma skall om en vecka!  Då blir det flugfiske efter röding, harr och öring på allvar!  Återkommer med rapport därifrån!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Väntar med spänning.

2008-06-28 @ 14:21:00
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Anonym

"Väntar med spänning."



Bra att nån kikar in min blogg iaf! =)

2008-06-28 @ 17:31:11
Postat av: Micke.S

Abborre är inte dumt det heller:)

/Micke.S

2008-07-03 @ 23:25:11
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0