Popperpremiär i Ulva.

Var och köpte ett par poppers idag.  Har mer eller mindre aldrig fiskat med just poppers, och blev taggad att testa idag.
For ner till Ulva Kvarn, ett nära vatten där jag endast fiskar när jag har abstinens och inte har möjlighet att åka nån annanstans. Brukar vara mer eller mindre heldött, och dessutom svårfiskat så här på sommaren pga mycket växter och lågt vatten.



Just det låga vattnet gjorde mig oxå lite extra taggad inför popperfiske. Dels pga eventuella spektakulära hugg och dels pga att det kanske är just denna metod som funkar här om sommaren, när nästan inget annat fiske går att tillämpa.

Tänk så rätt jag hade. Redan efter ett par kast var första abborren uppe och jagade poppern, den fastnade dock aldrig.
Samma procedur upprepades på ett par andra ställen oxå, jagande fisk som försökte fånga poppern, men som aldrig krokades. Lyckades till sist kroka en gädda på ca 1,5kg. Tyvärr slet den sig efter en kort stund, snopet.
 


På vägen tillbaks stannade jag där jag hade börjat, kastade ut, och såg en gädda komma med full fart i ytan, pang på poppern och ner bland näckrosorna för att sedan slita sig. Spännande, men snopet. Gav den ett par chanser till och till sist högg den igen, och äntligen kände jag att den satt bra krokad!  Landade nån minut senare min 1a poppergädda, 0,5kg. Inte mycket till gädda, men aldrig tidigare har en sån liten gädda varit så rolig att fånga! Popperfiske i Ulva 4 the win! =)

Kommentarer
Postat av: Pierre

Gött.

Skoj att lyckas på en ny metod direkt. Grattis.

2008-06-16 @ 21:09:19
URL: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0